Ökad handelskraft och samverkan

 

Projektet riktar sig till små- och medelstora företag inom handel- och servicenäringen i sex kommuner; Falun, Borlänge, Smedjebacken, Ludvika, Gagnef och Säter.

Syftet är att stärka företagens konkurrenskraft och att ge möjlighet till att utvecklas inom olika områden. Exempel på detta är affärsplan, affärsstrategi, ekonomi, marknadsföring, värdskap och digitalisering.

Olika aktiviteter och insatser är kompetensutveckling, individuellt och i grupp, workshops och seminarier. I projektet finns även tillgång till individuell rådgivning av erfarna affärscoacher inom flera områden. Alla insatser är kostnadsfria för företagen!

Information om kommande aktiviteter;

SUPERNÖJDA KUNDER OCH LYCKLIGA SÄLJARE


Frukostföreläsning med Susanne Einhorn

Varmt välkommen att vara med på en inspirerande och färgstark Företagsfrukost. Susanne har 25 års erfarenhet och har jobbat med 250 av Sveriges mest kända företag.  Ni kommer att få berättelser och bilder ni sällan kommer att glömma. Ta chansen att lyssna på när hon delar med sig av sina bästa tips om hur ni skapar extremt bra kundbemötande i det ”nya normala”.
Nu fokuserar vi på att rulla ut röda mattan för såväl våra kunder som oss själva. Så levereras top-notch service. Susanne som är en obotlig optimist är fullt övertygad om att vi i ett nätverk med varandra tillsammans hittar vägen framåt. Låt oss fånga drivet!

Föreläsningen sker live i Falun och direktsänds till Djurås, Säter, Ludvika, Smedjebacken och Borlänge. Du väljer själv vilken plats du vill delta på.

Kaffe/the och en macka från kl 7:30, sändningen börjar 8:00 och senast 9:30 avrundas morgonen.

Anmälan sker via denna länk  https://forms.office.com/r/sc9HAdJueH  OBS! Sista dag för anmälan 16 november!


Kom och tanka energi, konkreta säljtips och en massa härliga skratt.

  • Ja, vi lever i en tuff värld.
    En tid av krig, höjda bränslepriser och inflation. Hur bemöter vi kunder när samtalen gärna kretsar kring detta?
  • Din egen mentala inställning.
    Det är din energi i mötet med människorna som är den avgörandande faktorn för att du och din kund ska må bäst.
  • Det viktigaste konkurrensmedel i pandemins kölvatten stavas KUNDUPPLEVELSER.

skapar upplevelserna som människor minns.

  • Vad är ett leende värt?
    Siffran du inte vill missa.
  • 6 säljsteg
    Hej, välkommen och öppningsfraser
    2. Behovsanalysen – frågorna som skapar dialog och som gör att du vet vad du ska sälja.
    3. Pitcha in produkten så att kunden förstår alla fördelar
    4. Merförsäljning är omsorg i tre enkla steg
    5. Guida din kund till köpbeslut. Bemöt invändningar.
    6. Kassan – det sista intrycket! J

Löpande möjlighet;

Enskild rådgivning/coachning med erfaren affärsrådgivare. Ett förutsättningslöst samtal ringar in utmaningar och behov. Utgångspunkten är företagets utmaningar; tex affärsplan, affärsstrategi, ekonomi, marknadsföring eller värdskap. Dina behov styr!

Tidpunkt för träff med rådgivare enligt överenskommelse.

Till intresseanmälan; https://forms.office.com/r/mKaCXX1SNu

Vill du veta mer om projektet? Kontakta kjell.bergqvist@fbregionen.se