Ökad handelskraft 2.0

Projektet Ökad Handelskraft 2.0 är en fortsättning på vårt tidigare projekt Ökad handelskraft & Samverkan där den primära målgruppen är handel- och serviceföretag i Falun, Borlänge, Gagnef, Säter, Ludvika och Smedjebacken.

Syftet med Ökad Handelskraft 2.0 är att med erfarenhet från föregående projekt stärka entreprenörskapet och öka omställningsförmågan hos företagen och på så sätt bidra till att utveckla handels- och servicenäringens konkurrenskraft. En konkurrenskraftig och hållbar handel- och servicenäring bidrar i sin tur till ökad attraktion, aktivitet, fler upplevelser och mer inkluderande värdskap i kommunerna.

Projektet kommer att tillhandahålla skräddarsydda insatser med seminarier och coaching inom hållbarhet, digitalisering och prissättning, i samarbete med andra aktörer, utveckla nya affärsmodeller för en mer upplevelsebaserad handel.

Aktiviteter

  • Behovsanalyser
  • Rådgivningar
  • Kompetensutvecklingsinsatser inom följande områden
  • Digitalisering
  • Hållbarhet
  • Prissättning

Projektet pågår från 2023-09-01 till 2026-08-31

För mer info kontakta

Tomas Kristoffersson på telefon 0243-24 80 52 eller maila tomas.kristoffersson@fbregionen.se

Aktiviteter som är på gång just nu:

17 september- Workshop i ditt företags ekonomi-Ludvika

25 september Digital Marknadsföring 2-Ludvika

26 september- Digital föreläsning om Digital säkerhet

8 oktober – Digital Marknadsföring – Påbyggnad – Borlänge

9 oktober – Digital Marknadsföring – Påbyggnad – Falun