Ökad Handelskraft 2.0
Projektet pågår från 2023-09-01 till 2026-08-31
Den primära målgruppen är små- och medelstora företag inom handel- och servicenäringen i Falun, Borlänge, Gagnef, Säter, Ludvika och Smedjebacken.
Syftet med Ökad Handelskraft 2.0 är att med erfarenhet från pågående projekt stärka entreprenörskapet och öka omställningsförmågan hos företagen och på så sätt bidra till att utveckla handels- och servicenäringens konkurrenskraft. En konkurrenskraftig och hållbar handel- och servicenäring bidrar i sin tur till ökad attraktion, aktivitet, fler upplevelser och mer inkluderande värdskap i kommunerna. Projektet kommer att tillhandahålla skräddarsydda insatser med seminarier och coaching inom hållbarhet, digitalisering och prissättning, i samarbete med andra aktörer, utveckla nya affärsmodeller för en mer upplevelsebaserad handel.
Några fokusområden i 2.0
- Samverkan handel/service-event, arrangemang
- Ökade resurser mot utrikesfödda företagare
- Kursupplägg
- Föreläsning
- Individuell coachning
- Workshop
Kontakta projektledaren Tomas Kristoffersson för mer information
Tomas Kristoffersson
Tel 0243-20 80 52
Mobil 076–610 93 56
e-post Tomas.kristoffersson@fbregionen.se


